האל וגיהינום: מה האמת?
גיליון 850
26.4.19
ניל דונלד וולש
מאנגלית: חמדה טלאור
עריכה לשונית: ניצה תפארת
אגרת מניל...
היי לכולם...
לפני מספר שנים קבלתי מכתב מאדם צעיר בשם סקוט, אשר בסופו של דבר הופיע בספר 'שיחות עם אלוהים לבני העשרה'. האם אתם מודעים לספר זה? האם ידעתם על קיומו? זה מקור נהדר עבור הורים של בני העשרה אשר רוצים להציג בפני ילדיהם את החומרים של 'שיחות עם אלוהים'.
במכתב זה, כתב האיש הצעיר...
"איך ייתכן שאל של חמלה יכול להיות כה בדלן וכה חסר סובלנות לדעות אחרות? כיצד יכול אל של חמלה אינסופית להרשיע מישהו עבור כל דבר שהוא? מדוע לגנות קסם שיכול לרפא? מדוע להרשיע לנצח עבירות אלה שהינן רגעיות? סקוט, 18, קליפורניה.
אלוהים כתב תשובה מיד, מחשבות האל מלאו את ראשי. להלן הדברים שקבלתי כהשראה להציע לסקוט כתגובת האל...
סקוט היקר, אינני חושב שאני בדלן, ואני בטח מקווה שאינני חסר סובלנות . אני חושב שאתה מדבר כאן על אל אחר. אולי זה האל שלימדו אותך עליו, אך זה אינו האל האמתי. האל אותו אתה מתאר הינו סיפור בדים של הדמיון הקולקטיבי שלכם.
אני גם – והבה נבהיר כאן את הדברים – אינני מרשיע אף אחד עבור שום דבר. אני אומר זאת שוב ושוב לגזע האנושי דרך מקורות רבים במשך שנים רבות.
הסברתי זאת בפרוטרוט בספרים 'שיחות עם אלוהים'', 'ידידות עם אלוהים', ו'אחדות עם אלוהים'. רבים מהאנשים שקבלו אמת זו העבירו את דברי לעולם. לא רק סופרים כמו ניל דונלד וולש, אלא מנהיגים רוחניים בינלאומיים כמו האפיפיור ג'ון פול השני.
בכנס בו הופיע האפיפיור ב- 28.7.1999 הצהיר האפיפיור: "קללה נצחית לעולם אינה היוזמה של האל, זהו עונש שלקחו לעצמם אלה אשר בחרו להתנגד לאהבת האל... " הצהרה זו שניתנה ע"י האפיפיור היתה מדויקת. מה שהיא אומרת הוא, שלעולם לא אקח על עצמי להעניש אתכם, אך אתם יכולים להעניש את עצמכם. אתם יכולים ליצור את הגיהינום שלכם. הענשה עצמית זו פשוט החלטה לשפוט את עצמכם, או להתכחש לקיום שלי ולנוכחותי, ובכך להפריד עצמכם ממני.
האפיפיור אמר ש"קללה נצחית היא לעולם אינה היוזמה של האל"? כן. במהלך אותה תקופה של יולי 1999, הוא הצהיר עוד הצהרות אמיצות בנוגע לגן עדן ולגיהינום. בדוק את העיתונות שלכם שכיסתה את זה.
שדרי עתונות אלה דיווחו שגן עדן אינו מקום, אלא מערכת יחסים אינטימית עם האל אותה ניתן לחוות בחלקה על פני האדמה.
עוד דווח בעתונות שהאפיפיור הצהיר שהרעיון שגן עדן כמקום בשמים בא מהשפה המטאפורית התנכית המציינת את הניגוד בין מגורי האנושות ומגורי האל. אולם הברית הישנה [התנ"ך] מבהיר ש"האל אינו יכול להיות סגור בשמים," שאלוהים שומע את תפילות האדם, מתערב בהיסטוריה האנושית, וש"באמצעות חסד, מאמינים יכולים להתעלות" אל נוכחות האל. אלה היו דברי האפיפיור.
לבסוף, ביחס לגיהינום, האפיפיור פול ג'ון השני אמר שקללה נצחית אינה עונש הנגרם ע"י האל מבחוץ. זה המצב הפנימי של הנפרדות מאלוהים.
ואז, סקוט, באה ההצהרה של האפיפיור המפליאה מכולן. האפשרות שבן אנוש כלשהו נמצא בגיהינום "נשארת כאפשרות אמתית, אך זה לא משהו שאנו יכולים לדעת אותו."
עד אז, אף אפיפיור או מורה נוצרי בעל מוניטין כלשהו אפילו לא התקרב לרמוז שיכול להיות משהו אחר מאשר בטחון מוחלט שהנשמות מגיעות לגיהינום, המקום שאותם מורים הגדירו כ"קללה נצחית". והנה בא מנהיג רוחני של הכנסיה הנוצרים הגדולה מכולן על פני הפלנטה שלכם ומצהיר שהוא אינו יכול להיות בטוח בקשר לכך.
גם דתות אחרות שינו את הטון וריככו את הרטוריקה הרשמית שלהם בשנים האחרונות ביחס לגיהינום ולקללה, והצהרות חדשות אלה ממנהיגיו הרוחניים של העולם מראות סימנים חשובים שנקודת המבט העולמית בקשר אלי משתנה. ובכן, אתה יכול להפסיק לחיות עתה חיים תמידיים של "פחד מפני האל" וליצור 'ידידות עם אלוהים' במקום 'פחדות [מהמילה פחד] עם אלוהים'.
זה איננו שינוי קטן. זה איננו חילוף קטן. זה משנה את הכול. באיזו דרך? מערכת היחסים שלנו יכולה, סוף סוף, להיות מערכת של אהבה, לא מערכת של אימה.
הדבר המרגש ביחס לזה הוא, שכאשר תחדלו לפחד ממני, תוכלו לחדול לפחד זה מזה. תוכלו להתחיל להאמין באמת הגבוהה בקשר לאל [שלעולם לא אפגע באף אחד] ובאמת הגבוהה ביחס לחיים [שהם אינסופיים, שכל מה שיש זו אהבה, ושיש מספיק מהאלוהים, ומהחיים, ומכל הדברים של החיים בשביל כולם], את האמת הגבוהה באשר למערכת היחסים של זה עם זה [כולכם אחד] והאמת הגבוהה בקשר להיותכם הוויות מבורכות [שמטרתן היא להתפתח תמיד, ושבכלל לא ניתן להרוס אותן, בשום נסיבות שהן]. זה משנה את הכול. זה משנה את האופן בו אתם מתייחסים אלי, איך אתם מתייחסים לעצמכם, ואיך אתם מתייחסים זה לזה.
זה משנה את העולם.
חיבוקים ואהבה,