הקפיצה הקוונטית     אתרים מומלצים     הענקת תמורה     מפת האתר

האם אלוהים ברא את כל מה שקיים?

פרופסור באוניברסיטה, איתגר את תלמידיו עם השאלה הבאה:
"האם אלוהים יצר את כל מה שקיים?"
סטודנט אמיץ קם וענה: "אכן כן."
 
הפרופסור שאל שוב: "אם אלוהים יצר הכול, הוא יצר גם רוע.
מאחר והרוע קיים, (כפי שאנו רואים בפעולות שלנו עצמנו),
אם כך, אלוהים רע."
 
הסטודנט לא יכול היה להגיב להצהרה הזו, ובכך איפשר לפרופסור לסכם 
את דבריו ולאמר שהנה הצליח "להוכיח" שה"אמונה באלוהים" הינה סיפורי
פיות, ולכן חסרת תועלת.
 
 
סטודנט אחר הרים את ידו ושאל את הפרופסור: "האם אני יכול לשאול שאלה?"  
"כמובן" ענה הפרופסור. הסטודנט הצעיר נעמד ושאל: "פרופסור, האם הקור קיים?"  
הפרופסור ענה: "איזו מן שאלה היא זו?...כמובן שהקור קיים. האם מעולם לא היה לך קר?"
 
הסטודנט הצעיר ענה: "למעשה, אדוני, הקור אינו קיים. בהתאם לחוקי הפיזיקה, מה שאנו
מחשיבים כקור, הוא למעשה העדרותו של חום. כל דבר ניתן לבדיקה, כל עוד הוא מקרין
אנרגיה (חום). האפס המוחלט הינו העדרו המוחלט של חום, אבל אין קור. מה שעשינו, הוא
יצרנו מונח המתאר את המצב כשאיננו חשים חום גוף או כשלא חם לנו".
 
"והאם החושך קיים?" הוא המשיך. הפרופסור ענה: "ברור". הפעם ענה הסטודנט: "אתה
שוב טועה, אדוני. גם חושך אינו קיים. חושך למעשה זהו מצב שבו אור נעדר. אור אפשר
לחקור, חושך לא. אי אפשר לשבור את החושך. קרן אור אחת קורעת את החושך ומאירה
את כל האזור עד המקום בו הקרן מסתיימת. חושך הוא מונח שאנו, בני האדם, יצרנו,
כדי לתאר מה קורה כשאין אור.
 
לבסוף שאל הסטודנט את הפרופסור: "אדוני, האם רוע קיים?" הפרופסור ענה: "כמובן
שהוא קיים. כפי שציינתי בהתחלה, אנו רואים הפַרות, פשעים ואלימות בכל מקום בעולם,
והדברים האלה רעים."
 
הסטודנט הגיב: "אדוני, רוע לא קיים. כמו במקרים הקודמים, רוע הוא מונח שבני האדם
יצרו כדי לתאר את התוצאה של העדרותה של נוכחותו של אלוהים בליבו של האדם".
אחרי זה הרכין הפרופסור את ראשו, ולא השיב.
 

שמו של האיש הצעיר היה אלברט איינשטיין.

מאנגלית: חמדה טלאור©

logo בניית אתרים