האמת העירומה
גיליון 1017
22.7.2022
ניל דונלד וולש
מאנגלית: חמדה טלאור
ידידי היקרים...
כאשר הייתי עמוק בתקופה הגרועה ביותר בחיי, שוב ושוב שאלתי את עצמי: "מדוע זה קורה לי?"
לא הבנתי אז את אשר אני מבין עתה. המודעות שלי לא התרחבה. חשתי מתוסכל. הרגשתי כועס. חשתי נבגד על ידי החיים עצמם. למרבה המזל הקשבתי לרגשות אלה. לא התעלמתי מהם. רגשות הינם שפת הנשמה. הם אומרים לנו על מה הנשמה, הרוח, רוצה שנסתכל עתה. הם מובילים אותנו להבנות גדולות ועמוקות יותר. הן הדלת לחכמה. הן החוכמה עצמה, מוסתרים בלבוש האשליה. כאשר מסירים את האשליה מביטוי החיים, המלבוש נופל וחושף את האמת העירומה. אנו רואים את האמת העירומה כהיבט היפה ביותר של החיים עצמם.
חוויה זהה מתרחשת בחיים הפיזיים כאשר אנו רואים גוף עירום של בן אדם. אנו ממשיכים להגדיל את ערכו באמצעות מלבושים. יחד עם זאת, בסופו של דבר כל אשר עושים המלבושים הוא לכסות את היופי של מי שאנו, ואיננו מגדילים את ערכנו. אנו חושבים שאנו מכסים את מה שעלינו להתבייש בו. אולם למעשה אנו מכסים את אשר עלינו לחגוג.
אנו שופטים עצמנו על היותנו יותר מדי שמנים או יותר מדי רזים, על היותנו הדבר הזה או הדבר ההוא. אולם בעיניו של האל, אנו מדהימים ביופיינו בדיוק כפי שאנו נראים. כאשר אנו עומדים במערומינו, אנו מגלים לעולם את יופיינו האמתי. זו הסיבה שאהובים לעולם אינם מתרגשים יותר מאשר במעמד בו הם עומדים עירומים זה מול זו.
זה בדיוק אותו דבר ביחס לחכמה. הכי מרגש כאשר היא מתגלה כאמת העירומה. דבר זה מתרחש כאשר אנו זורקים את מחלצות האשליה. למדתי בחיי שאני חי בעולם מלא אשליות.
דבר זה מעולם לא הובהר לי יותר מאשר בספר המופלא 'שיחות עם אלוהים'. אני רוצה לומר לכם ממש עתה, שאם לא קראתם ספר זה, אתם מפסידים משהו יוצא מן הכלל בחשיבותו במונחים של ההבנה הכוללת של הקוסמולוגיה של 'שיחות עם אלוהים'. 'שיחות עם אלוהים' הינו הספר האינפורמטיבי בסדרת הספרים של 'עם אלוהים' העוסק באשליית בני האנוש. שום טקסט מעולם לא נתן לנו יותר הבחנות לדרך בה ניתן לזהות את האשליה, ואיך לסור ממנה הצידה. מעולם ספר לא סיפר לנו יותר איך לחיות עם אשליה ולא לחיות אותה. מעולם לא ניתנו לנו נתונים אשר הבהירו לנו יותר באיזה אופן להשתמש באשליית החיים במקום שהיא תתעלל בנו.
וכך, אין ספק שאם טרם קראתם את 'שיחות עם אלוהים' מתוך מחשבה שקראתם כבר את כל מה שאתם זקוקים לו בסדרה 'עם אלוהים', או מתוך טעות כלשהי אתם חושבים שהספרים האחרונים פשוט חוזרים על מה שנאמר כבר בספרים הראשונים, מצאו ספר כזה, וקראו אותו. תגלו שהוא מכיל הסברים חדשים ועשירים על המסתוריות העמוקה של החיים.
במסע החיים האישי שלי, מצאתי שברגע שהבנתי את אשליית החיים, את עשר האשליות של האנושיים כפי שזה מתואר ב'שיחות עם אלוהים', הכול השתנה. כאשר המודעות שלי התרחבה, האופן בו הרגשתי לגבי החיים עצמם השתנה. אז יכולתי לשוב אל הספרים 'שיחות עם אלוהים' ולהבין באופן עמוק ועשיר יותר את ההדרכה האומרת שמחשבה, מילה ומעשה הין שלוש רמות של יצירה. יכולתי לראות באיזה אופן, בחיי האישיים, השפעות חיצוניות רבות נוצרו באמצעות הדברים שחשבתי. ואז הבנתי שמה שאמרתי גם הגיח מתוך מחשבותיי, ומה שעשיתי הגיח מתוך שני הדברים: מה שחשבתי ומה שאמרתי. קודם הגיעה המחשבה, אז הגיע הביטוי של המחשבה באמצעות המילים, ואז באה ההתנסות שלי באמצעות מעשים.
לעתים תכופות המחשבות, המילים שלנו והמעשיים אינם מתואמים. הבחנתי בדבר זה בחיי יותר מפעם אחת. כלומר, אני עלול לחשוב דבר אחד, לומר דבר אחר, או לומר משהו אחד ולעשות משהו אחר די הפוך לנאמר. רק כאשר מחשבותיי, המילים שלי ומעשיי נמצאים בתיאום, כולם מבטאים את אותה הבנה, הם מולידים בדרך עוצמתית מאוד התגשמות בחיי הפיזיים. בשנייה ששלושת בריאות אלוהיות אלה אינן נמצאות בהתאמה, אני יוצר בפרצי יצירה קבועים. ההתגשמויות בחיי אינן שלמות, ובמקרה הטוב הן זמניות. זה קורה משום שאני חושב דבר אחד ואומר משהו אחר, או אומר דבר אחד ועושה דבר אחר, או חושב על משהו ולא מבצע את מה שחשבתי, או אומר משהו מבלי לחשוב על מה שאני אומר, או מנותק מהעצמי שלי בדרך זו או אחרת.
אי לכך למדתי בחיי לבחון את כל שלושת כלי הבריאה האלה היות והם מאוד עוצמתיים. למדתי להתבונן בתשומת לב למחשבותיי – על מנת, כפי שיהיו פילוסופים שיכנו זאת, לחשוב על מה שאני חושב. למדתי לדבר על מה שאני מדבר, דבר שאי עושה ממש כאן בכתיבה זו, ואז אני רואה בבהירות רבה יותר על מה אני מדבר. וכאשר אני חושב על מה שאני חושב, אני רואה בבהירות רבה יותר את מחשבותיי. וכאשר אני עושה משהו ביחס למה שאני עושה לגבי אותו משהו, אני רואה בבהירות רבה יותר את מה שאני עושה. וכך אני משתמש בכלי הבריאה על מנת לשוב ליצירה עצמה וליצור את אשר אני יוצר.
כאשר אני מתחיל להיות מודע לכך שאני יוצר את מה שאני יוצר, במקום ליצור באופן בלתי מודע, אני נכנס לחיים עם מה שאני מכנה 'מודעות חדשה'. לזה מתכוונים בחברה מודרנית כאשר אומרים 'תנועה מודעת'. מדובר על תודעה מורחבת. מדובר על מודעות מורחבת. כאשר אני נע לרמת המודעות השנייה, והופך להיות מודע למה שאני מודע אליו.
וכך, הכלי הכי עוצמתי שאני יכול לתת למישהו, והדבר הכי חשוב שאני יכול לומר למישהו בקהילה שלי ביחס להצהרת האמת מתוך 'שיחות עם אלוהים', היא זו: תחשבו על מה שאתם חושבים עליו, דברו על מה שאתם מדברים עליו, עשו משהו ביחס לדבר שאתם עושים. כלומר, תהפכו ותהפכו בדברים ביחס לעצמכם. היו המראה של עצמכם, הראו לעצמכם את עצמכם. תחשפו עצמכם בפני עצמכם. הסירו את בגד האשליה בכך שתסירו עצמכם מההתנסות האשלייתית ומקמו עצמכם בתוך מרחב של מציאות אולטימטיבית. בואו מהמקום בו האל שוכן.
דבר זה יכול להיעשות באמצעות מדיטציה, או תפילה, או באיזה אמצעי שתמצאו כיעיל בהשגת אחדות עם אלוהים. זמרה היא דרך נוספת. הדרווישים המסתחררים עושים זאת באמצעות ריקוד. מוזיקה הינה דרך נוספת לאלוהים ואל המקום בו האל שוכן. כך גם פיוט. יש שיכולים להגיע למצב מופלא זה של אחדות עם אלוהים באמצעות הליכה פשוטה במקום מיוער. באיזו דרך שתשיגו זאת, אתם תדעו כאשר תחוו זאת. אין צורך לחוות זאת כמצב תמידי של הוויה, אלא מספיק פעם או פעמים בחיים. ברגע שתחוו את האל בתוככם ותבואו מהמקום בו האל שוכן, לא תזדקקו להסבר נוסף ביחס לאמת שמחשבה, מילה ומעשה הינן שלוש רמות של בריאה – או לצורך העניין - כל אמת אחרת.
'אחדות עם אלוהים' מבטל את הצורך להסביר את החיים. החיים הופכים להיות ההסבר עצמו.
אהבה,
להענקת תמורה