קול קורא במדבר...
מה נדרש על מנת להגיע לטרנספורמציה
אישית או ל'הארה'?
גיליון 732
13.1.2017
ניל דונלד וולש
מאנגלית: חמדה טלאור
עריכה לשונית: ניצה תפארת
במהלך החודשים הבאים ישמש מרחב זה למחקר – כל פעם נושא אחד – של המסרים, העקרונות המטאפיזיים, והפירוש הרוחני של החומרים אותם ניתן למצוא ביותר מ- 3,000 העמודים של הספרים 'שיחות עם אלוהים'. סידרה זו של התבוננות ופירוש מוצעת בליווי כתב הוויתור המתמשך שלי: יכול להיות שאני טועה ביחס לכל זה.
ניל כותב מילים חדשות אלה באופן סדיר, ולא בהכרח שהן תופענה ממש כל שבוע, ואז יתכן שנשבץ נושאים אחרים בגליונות אלה כך שכל שבוע יהיה לכם משהו חדש...
איגרת מניל...
ידידי היקרים,
הרבה נעשה ב'תנועה לחשיבה חדשה' בנוגע למילה "טרנספורמציה". במעגלי העידן החדש נאמר שוב ושוב שטרנספורמציה אישית הינה יעד החיים האולטימטיבי. אולם מהי למעשה 'טרנספורמציה אישית' ובאיזה אופן משיגים אותה?
בקהילה של הסופרים, של המורים, ושל המְסרים העוסקים ברוחניות החדשה, לא תמיד ממש מתייחסים למונח, אלא מדברים עליו במונחים כלליים, כמו "האני הגבוה", או "מודעות."
אני הולך "לצאת מגדרי" ולהצהיר שבעולמי הפנימי – אשר בגדול נוצר באמצעות החוויה של 'שיחות עם אלוהים' – המונח "טרנספורמציה אישית" מתייחס לשינוי בזהות העצמית, או אימוץ ה"מחשבה החדשה" ביחס לעצמי, כאשר מרגע מסוים מסתכל האדם על עצמו כאחד עם האל, כביטוי שלו.
בהקשר זה אני מכנה את עצמי ואת כל בני האנוש: ייחודיות של הייחודי, או הענקת צביון אישי לאלוהות.
אני מחזיק במחשבה שכל אדם המהלך בעולם מתוך זהות פנימית עמוקה של אלוהות, משנה את החוויה החיצונית של כל אחד אחר בכל מקום בו היא, או הוא, הולכים, בכל מקום אליו היא, או הוא, נכנסים, בכל מרחב שהיא, או הוא, מחזיקים.
לאחרונה אמרתי כאן שאילו כל האנושות היתה חיה בעולם מתוך זהות פנימית כזו, היה הדבר מייצר את המרומים על פני האדמה.
השאלה היא, מה יכול לגרום לכל המין האנושי לעשות זאת? ואם נדייק יותר, במה כרוך הדבר להפוך להיות "בר שינוי" – או, כפי שיש האוהבים לכנות זאת: "מוארים"?
הבה נתבונן בדברים. הבה נשוחח על החוויה המיסטית החמקנית והקסומה אותה נראה שרבים מחפשים.
אתחיל בכך שאציין שיש כאן מלכודת, ואולי אפילו סכנה. הסכנה מורכבת משני חלקים. הסכנה הראשונה היא בעצם החשיבה שעל מנת להיות מואר, יש משהו מסוים שעליכם לעשות ואם לא תעשו אותו, לא תהיו מוארים. והסכנה השנייה היא לחשוב שיש לכך רק דרך טובה אחת.
לפני כ- 25 שנה יצר Werner Erhart את שיטת ה- EST [Erhart Seminar Training] , והאנשים שהיו מעורבים בכך היו משוכנעים שזו הדרך המהירה ביותר להארה. הם התחילו לגייס אנשים כדי שיעשו את הקורס, ועבורם זה היה ממש דחוף שזה יקרה. אם האדם לא הצליח לחוש באותה דחיפות, הם היו מסתכלים עליו ואומרים: "אתה פשוט לא קולט את זה."
אני השתתפתי בקורס "והבנתי". למעשה, הפכתי להיות כה מואר, עד שהבנתי שלא הייתי זקוק ל- EST על מנת להיות מואר – דבר שמאוד הכעיס את המדריכים, משום שהם רצו שאמשיך לרמה הבאה ולזו שאחריה.
ל EST יש רמות רבות. ברגע שנכנסת לתכנית, על מנת לצאת ממנה היה עליך ממש לחלץ את עצמך. ואם הצלחת לצאת, אלה שנשארו גרמו לך להרגיש שעשית משהו מאוד עצוב. לא שגוי, רק מאוד עצוב. משום שלא קלטת.
לפני שנים רבות פאראמהנסה יוגאננדה הביא לארצות הברית טכניקה ל"גילוי עצמי" שהיתה הדרך שלו לומר "הארה". כאשר האדם מגלה את עצמו, הוא אמר, הוא יותר מודע. הוא שלם יותר עם העולם. יש לו שלווה פנימית, תחושה של סיפוק, והוא יכול לחוות את נוכחות האלוהי שבתוכו כעצמו.
ברצוני שתבינו שאינני מזלזל או מקטין אף אחת מהטכניקות האלה. כולן מאוד עוצמתיות, וזו הסיבה לכך שכל אדם שאי פעם הגיע למאסטריות, רצה לחלוק אותה עם הזולת. בני אדם באמת מוארים, באמת מודעים [ ויש רבים כאלה], חווים ברמה עמוקה שרובנו מתפקדים ממקום של כאב, סבל קיצוני, מבוכה רגשית, חוסר נוחות פיזית, וכתוצאה הם יוצרים את כל העולם ככזה. אולם מאסטרים יודעים שאין צורך בכל זה. ניתן להתגבר על כך וליצור את העצמי ואת העולם בדרך חדשה. אולם ראשית יש לדעת מי אתם.
פאראמהנסה יוגאננדה ידע מי הוא. הוא תיאר את עצמו כמואר. והוא אכן היה מואר. הוא היה מואר משום שכך אמר.
כן, אני שונא לקלקל את הקסם, אולם הארה זה לומר שאתה מואר. זה עד כדי כך פשוט.
אדם מדהים בשם מהרישי הגיח לפני מספר עשורים והכריז על דרך נוספת להארה. לדרך זו הוא קרא "מדיטציה טרנסצנדנטלית" ובקיצור מט.
למדתי מעט על מט ולמדתי זאת מתלמידים אשר למדו מתלמידים אשר למדו מתלמידים אחרים אשר למדו מהמאסטר. לחלק מהאנשים בקבוצה זו יש דחיפות שקטה, משום שהם אומרים שה- מט הינו כלי אשר יכול להביא האדם להארה בתקופת זמן קצרה מאוד – והם רוצים את זה עבורך.
קיימות תכניות נוספת. גישות רבות, דרכים רבות, אשר פותחו על ידי מאסטרים רבים. יש את Dan Hak, יש את ה- Avatar, יש Lifespring והרשימה ממשיכה עוד ועוד. באיזו דרך, אם כן, כדאי לבחור?
האל אומר: "אין מי שפונה אלי אשר אינו נענה." ההבטחה כאן היא שכל אחד מאתנו ייענה בדרך אשר תגיב באפקטיביות הרבה ביותר לרטט שאנו מחזיקים, יוצרים ונושאים במרכז ההוויה שלנו.
עד היום רבים מקבלים השראה מהאדם הידוע בשם בודהה, ורבים הפכו לבודהיסטים. אולי באמת טוב לספר את הסיפור של בודהה.
שמו היה סידהרטה גוואטאמה. אביו היא שליט של אזור גדול והוא רצה להגן על סידהרטה מהמתרחש בעולם החיצון. סידהרטה הוחזק בשטח המגודר המשפחתי, אולם יום אחד הוא יצא אל מחוץ לחומות משום שרצה ללמוד יותר על החיים. הוא ויתר על העושר, על משפחתו, על אשתו וילדיו, ונעלם על מנת לעלות על דרך החיפוש אחר האמת.
באופן מידי נתקל באנשים שסבלו מאוד. הוא ראה עוני. הוא ראה מחלות, הוא ראה אכזריות. סידהרטה נדהם, והוא ידע, הוא פשוט ידע, שהחיים לא היו אמורים להיות כאלה. אולם מה, אם כן, היתה האמת? מה היתה הדרך?
"מה אני יכול לעשות?" הוא שאל את עצמו, והוא עבר סידרה של שיטות לימוד קיצוניות הן פיזיות והן מנטאליות מכל סוג שאפשר לתאר, כולל צומות עד אפיסת כוחות והכחשה עצמית. זה נמשך שנים. הוא חיפש מאסטרים ועשה כפי שנאמר לו. אולם דבר לא הביא לו חוויה של הארה. זה רק הביא לו חיים קשים וגוף מזה רעב.
יום אחד אמר סידהרטה גוואטאמה: "ניסיתי הכול. עברתי את כל שיטות הלימוד, כל התרגילים, כל הצומות, כל סוגי המזונות, כל ההרעבות וכל המדיטציות. עכשיו אני הולך פשוט לשבת כאן מתחת לעץ הזה, ואינני קם עד אשר אהיה מואר."
וכך הוא ישב שם ולא עשה דבר. לא תרגילים, לא מדיטציות. לא צומות, שום דבר. עבור רבים מאתנו דבר כזה קשה מאוד, שכן אנו חושבים שעל מנת להפוך להיות מוארים, יש משהו שאנו אמורים לעשות.
לפתע אמר סידהרטה מתוך זעזוע: "אני מואר." האנשים באו אליו ובקשו: "מה עשית? מה עשית? למד אותנו מאסטר! הפכת להיות הבודהה, המואר. מהו הסוד? מה עשית?"
והבודהה אמר משהו מדהים למדי: "אינכם צריכים להיות, לעשות או שיהיה לכם דבר כלשהו."
תארו לעצמכם. אחרי כל הזמן הזה. אחרי כל החיים שהוא חי וכל מה שעשה וראה. לאחר כל השפע ואז לאחר כל ההכחשה העצמית; לאחר שלבש בגדי משי ואז בגדים פשוטים; לאחר שסיפק את גופו מאוד ואז הרעיב אותו; לאחר שלא למד כלום ואז עבר המון שיטות לימוד... לאחר כל אותו זמן הוא הבין שלא מדובר בעשייה או בהחזקה במשהו. לא מדובר בחוסר עשייה או בוויתור על כל דבר שהוא. מדובר בדרך האמצעית.
מדובר היה רק בלחיות את החיים, לא להיצמד לשום דבר מסוים. לא להיצמד לעושר ולשמחה, ולא להיצמד לעוני ולטרגדיות. לא מדובר בשום דבר מכל זה. זה יכול להיות, אם כך תרצו. זה יכול להיות אם זה מה שמתאים לכם. זה יכול להיות אם זו הדרך שלכם, אך זה לא הכרחי להיות, לעשות, או להיות בעל שום דבר מיוחד.
בודהה בעצם אמר: "אני מואר משום שהבנתי שהארה הינה הידיעה שאין צורך לעשות דבר על מנת להיות מואר."
האין זה מעניין? תחשבו על כל המאמצים שהאנשים עושים, כולל שנים ארוכות של לימודים, רק על מנת לגלות שהארה אינה מצריכה דבר! הייתם מוארים כאשר באתם לכאן, משום שהייתם מי שהנכם.
הייתם, הנכם, תמיד הייתם ותמיד תהיו – ביטוי של האלוהות. אתם אלוהיים, ואתם פשוט אינכם יודעים זאת. או שאינכם מאמינים בכך. או ששכחתם זאת. הארה קשורה להיזכרות, להצהרה, לביטוי וחוויה של מה שאתם באמת. זה כל אשר אי פעם עשו כל המאסטרים הרוחניים. תחשבו על כל מאסטר רוחני שתבחרו. זה כל אשר כל אחד מהם אי פעם עשה.
אי לכך, אם אתם חושבים שיש רק דרך אחת להארה, הדרך הטובה ביותר, המהירה ביותר, אתם עלולים למצוא עצמכם לפתע חשים לחץ, מתח, תחושת דחיפות מזויפת, אפילו מודאגים, והאגו שלכם יכול לקחת חלק בשכנוע של אנשים רבים ככל שתוכלו שהדרך אותה מצאתם הינה הדרך שהם מוכרחים לחוות.
לפתע תתחילו להתנהג לא כמאסטרים, אלא כמישהו הנמצא תחת לחץ עצום של מתח משום שלפתע יהיה לכם חשוב להבין האם אני "קולט" את אשר אתם מנסים לומר לי.
אם לא תיזהרו, תתחלנה להיות לכם מכסות ומטרות. יהיה עליכם להצליח לגרום כל שבוע למספר אנשים מסוים להסכים עמכם, או כל חודש, או כל שנה. ואם לא תצליחו להגיע לאותן מטרות תחשבו שלא הצלחתם בתפקידכם.
אולם אין להארה, לאחר שהכול נאמר ונעשה, שום קשר עם אשר אתם עושים עם גופכם או עם ההכרה שלם. היא קשורה לאשר אתם עושים עם הנשמה. עם הרוח. אם תלמדו לאהוב את עצמכם, את כל האחרים ואת החיים עצמם, ללא תנאי, תהיו "מודעים", תגיעו ל"תודעה גבוהה יותר", ותהיו "מוארים."
בקיצור, תעברו טרנספורמציה. תפעלו כאלוהות. משום שאלוהות, במילה אחת, זה אהבה. אהבה ללא מגבלות, אהבה ללא הגבלות, אהבה ללא תנאים.
וכך רגע זה הינו רגע השחרור שלכם. אתם יכולים להשתחרר מהחיפוש ארוך החיים אחר ההארה. אתם יכולים להשתחרר מכל מחשבה שעליה להיראות בצורה מסוימת... לא, לא, היא צריכה להיראות כך... לא, לא, עליכם להגיע אליה בדרך הזו, באמצעות התוכנית הזו, בדרך הפעילות האחרת.
אתם עדיין יכולים לעשות דברים, אם כך תבחרו, אולם אם תחושו מתח ביחס אליהם, אם תרגישו שהם מלחיצים אתכם, איך הם יכולים להיות הדרך להארה?
אם כן, שחררו עצמכם היום. חדלו לעבוד כה קשה על עצמכם עד שאינכם נהנים יותר מהחיים. עשו את אשר עובד עבורכם, אך וודאו שהדברים גורמים לכם שמחה ואינם מזיקים לא לעצמכם ולא לזולת. הארה הינה שמחה. היא יציקת שמחה לחיים.
והנה דבר שאני יודע אשר יכניס שמחה לחייכם. הקדישו את יתרת חייכם להחזיר לאנשים את עצמם, כך שהם עשויים לאהוב את עצמם, ולדעת שלא חסר להם דבר, שאינם מפספסים דבר, שאינם זקוקים לדבר, ושאין דבר שהם לא.
דרך בטוחה לחוות שהנכם מוארים היא לגרום לאחרים לדעת שהם מוארים. זהו המסר ואלה יהיו הלימודים של הרוחניות החדשה. זו הסיבה לכך ש'נמסטה' הפכה להיות דרך כה עוצמתית, בעלת משמעות ומיוחדת לחילופי אנרגיה:
"האל אשר בתוכי רואה את האל אשר בתוכך."
אין צורך לעשות דבר נוסף אם אנו באמת מתכוונים לכך. בטח שאם אנו אומרים את הדברים משום שהם נשמעים טוב, יש עוד הרבה מה לעשות. אולם אם, כאשר אנו אומרים דברים אלה, אנו באמת מתכוונים להם... המאבקים מסתיימים, החיפוש נגמר, וההארה, הטרנספורמציה, סוף סוף שלנו.
באהבה,